Strona 1 z 1

Oficjalne stanowisko na temat wczorajszej awarii

: 13 sie 2012, 11:01
autor: Macsch15
Szanowni Klienci,

Z przykrością informujemy, że w dniu wczorajszym (12-08-2012) około godziny
15 rozpoczął się zmasowany atak DDoS na sieć LH.pl i trwał do północy. Nasi
administratorzy we współpracy z inżynierami z Data Center natychmiast
podjęli kroki w celu zneutralizowania ataku, o 18:30 ok. 30% usług zostało
przywróconych, o 20:00 90% serwerów było osiągalnych, a pełna funkcjonalność
została uzyskana o 20:30 – 21:00. Konsekwencją ataku było wolne działanie
usług lub ich niedostępność.

Była to pierwsza tak poważna awaria w niemal 10 letniej historii LH.pl i
dopełnimy wszelkich starań, by się nie powtórzyła. Zdajemy sobie sprawę, że
każda przerwa w dostępności jest dla Państwa dużą niedogodnością, dlatego
zostaną wprowadzone środki zapobiegawcze:
- automatyczne wykrywanie tego typu ataków oraz znacznie ułatwione ich
blokowanie na routerach brzegowych,
- uruchomienie narzędzia, które pozwoli na znacznie szybsze oraz łatwiejsze
wykrywanie źródeł oraz celów ataków.

Przepraszamy za zaistniałe problemy.